עיצוב זהות למותג עוסק בהיבטים חזותיים של מותג החברה או זהות החברה.
עיצוב זהות למותג הוא הרכיב/האלמנט החזותי המייצג את האופן שבו חברה רוצה להיתפס / להיראות ; הזהות החזותית של החברה, ואיך חברה מציגה עצמה.
זהות המותג של החברה יכולה להיות מיוצגת במונחים של תכנון דרך לוגו ייחודי, או שילוט, אשר משולב לעיתים קרובות לאורך כל האלמנטים של חומרי החברה, כגון כרטיסי ביקור, נייר, אריזות, מדיה פרסום, קידום מכירות ועוד.
עיצוב זהות למותג מסייע לצרכנים לזכור את החברה, ולא פעם ,הוא זה שמביא אותם בחזרה. העיצוב הנכון יכול להיות אחד הכלים החזקים ביותר של החברה בשיווק מאחר והוא משקף את הערכים, ואת החזון האסטרטגי של החברה לתוך תמונה עקבית שהצרכנים לומדים להכיר.
עיצוב זהות, כמו לוגו, הוא מושג מוחשי אשר מעניק לחברה זהות ויזואלית. זה חשוב מאחר ודימויים מוחשיים לעתים קרובות מושכים אנשים שאינם נמשכים על ידי מילים ומספרים בלבד.
עיצוב זהות יעילה למותג אף פעם לא תהיה סטטית: מותג החברה צריך להתפתח ככל שהחברה מתפתחת. המשמעות יכולה להיות -מודרניזציה של דימוי ויזואלי מעת לעת במונחים של לוגו, טיפוגרפיה, צבעים, עיצוב וכו ', אך עדיין לשמרה קרוב ללב המותג ולמה שהוא מייצג.
כדי לשמור בעקביות על הצגת ערכי ומטרות החברה, ויחד עם זאת גם להתפתח עם מגמות בעיצוב, ארגונים רבים שוכרים מעצב פרטי, חברת עיצוב ומיתוג או סוכנות פרסום כדי לחדש את המותג ולהתאימו לדימוי שהם מנסים להעביר. תפקידו של מעצב המותג היא לספק דרכים חדשות או חדשניות המשלבות מלים ותמונות לבטא את המסר העיקרי של החברה.
עיצוב המותג היא גישה יצירתית פרגמאטית המתמקדת בצרכים של הלקוח בתחומים כגון זהות, תקשורת שיווקית, איכות הסביבה, מיתוג המוצר, האריזה, ואת העיצוב של אתר האינטרנט.
מעצב המותג משתמש בתכנון ובחשיבה האסטרטגית כדי לסייע לחברות למצוא את זהות המותג המתאימה שתעזור להם לשגשג בשוק התחרותי. לאורך זמן, על מעצב הזהות/המותג לוודא שהמותג יישאר טרי ויעיל.
מאת: אורטל אדרי מנהלת וגרפיקאית סטודיו אלמנט- סטודיו לעיצוב גרפי ותקשורת חזותית www.element-design.co.il